فواید و خواص میگو

میگو یکی از لذیذ ترین غذاهای دریاییست که نسبت به سایر غذا های دریایی کالری کم تری دارد هم چنین پروتئین موجود در میگو کیفیت بالایی دارد .

میگو سرشار از تمام اسید آمینه های لازم برای بدن است. همچنین این موجود دریایی پرخاصیت، حاوی مقداری زیادی ویتامین B12 و سلنیوم است و نیز ویتامین های A, B6 , E است. علاوه بر این املاح و مواد معدنی شامل آهن و منیزیم و سدیم و فسفر و روی و مس و کلسیم در درون میگو نسبت به سایر آبزیان دریایی بیشتر است.

یکی از دلایل پایین بودن مصرف میگو، دشواری آماده سازی و آشنا نبودن با نحوه ی پخت صحیح آن است که با وجود کنسرو میگو تحفه دیگر این سختی ها وجود ندارد.

با توجه یه اینکه تحفه به دنبال تولید محصولات دریایی متنوع و خلاقانه برای بالا بردن سرانه ی مصرف غذاهای دریایی در ایران می باشد و به جهت تکمیل سبد کالایی خود اقدام به تولید و عرضه ی کنسرو میگو در طعم های مختلف نموده است.

کنسرو میگوی تحفه در طعم های شویدی و فلفلی به صورت آماده ی مصرف، تولید و عرضه شده است.

از دیگر خواص میگو اگر بخواهید بدانید:

پروتئین موجود در میگو کیفیت بالایی داشته و حاوی تمام اسید آمینه های لازم جهت رشد می باشد. پروتئین میگو همانند سایر جانوران دریایی به دلیل نداشتن بافت هم بند به راحتی هضم می شود.

برای گروه هایی از مردم نظیر افراد مسن که در جویدن و هضم غذا مشکل دارند غذای حاوی میگو گزینه مناسبی برای تأمین پروتئین روزانه آنهاست. میگو ها در کل حاوی چربی کمی می باشند.
اسید های چرب امگا -3 که از دسته اسیدهای چرب غیر اشباع بوده و برای سلامتی مفید هستند، در میگوها به وفور یافت می شوند. این دسته از اسیدهای چرب می توانند در کاهش خطر بیماری های قلبی مؤثر واقع شوند.

ميزان اسيدهای چرب امگا-۳ در خون افراد مبتلا به افسردگی، کمتر از ميزان طبيعی است. به همين دليل مصرف ميگو تا حدودی در درمان و پيشگيری از افسردگی موثر است.
مصرف مداوم ميگو ايمنی در برابر برخی انواع سرطان خون را سبب می شود. ميزان سکته قلبی در افرادی که مرتب ميگو می خورند کمتر از کساني است که ميگو نمی خورند و گوشت قرمز استفاده می کنند. همچنین ميگو حافظه را تقويت می کند و قدرت ذهنی را بالا می برد.

این غذای دریایی با داشتن پروتئین، ویتامین D، ویتامین B3  و روی، یك منبع عالی عاری از کربوهیدرات برای افرادی است كه تصمیم دارند به وزن ایده‌آل‌شان برسند. مصرف روی، سطح هورمونی به نام لپتین را افزایش می‌دهد. این هورمون در تنظیم مصرف انرژی بدن، ذخیره چربی و متعادل كردن اشتها نقش مهمی بر عهده دارد.

اسيدهای چرب غيراشباع موجود در ميگو، نقش ضدالتهابی داشته است. با مصرف آن می توان از ابتلا به بيماری های التهابی، مانند ورم مفاصل و برونشيت مزمن پيشگيری کرد و علائم اين قبيل بيماری ها را کاهش داد. در افراد مبتلا به سردردهای ميگرنی، دريافت منابع غذايی حاوی اسيدهای چرب امگا-۳، در کاهش علائم و عوارض اين بيماری مفيد است.

بسیاری از مردان و زنان ریزش مویی دارند که فاقد ویژگی های ژنتیکی این اتفاق هستند. در این موارد، می توان آن را به رژیم غذایی ضعیف و مواجهه با محیطی نه چندان خوب مرتبط دانست که به راحتی می توان آن را رفع کرد.
به طور خاص، کمبود روی در بدن، به عنوان یک عامل قوی برای ریزش مو شناخته شده است. با افزایش مصرف میگو در رژیم غذایی خود، نیازهای روی شما به راحتی برآورده می شود.

میگو حاوی پروتئین بسیار بالا و سالمی می باشد به طوری که شما با مصرف 4 عدد میگو بزرگ می توانید تمامی اسید آمینه های ضروری را به بدنتان برسانید که تمامی این ها در رشد عضلات و تنظیم هورمون های بدن برای بدنسازی و ورزشکاران بسیار خوب و لازم است. میگو به دلیل دارا بودن آهن باعث افزایش انرژی در بدن می شود.

آخرین مقالات

تحفه، برندی پیشرو و پیش قدم در حوزه تولید محصولات دریایی متنوع، خلاقانه و به روز که لذت كشف تجربه های جدید از مصرف غذاهای دریایی را به ارمغان مي آورد.

تماس با ما

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

© کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه توسعه صنایع غذایی تحفه می‌باشد.